Головна сторінка

Кожна дитина унікальна в своєму розвитку. Зростаючи, вона вибирає свій життєвий шлях, своє місце в суспільстві. Але є особливі діти, яким необхідно допомогти і відкрити двері в яскравий світ пізнання, вивести їх на дорогу щастя і гармонії.
Довгий час в суспільстві вважалося, що дітям-інвалідам немає місця в колективі здорових ровесників. Що вони не здатні до навчання, не в змозі опанувати побутовими і трудовими навичками. Такі діти, зазвичай, перебували вдома, під наглядом батьків. Але зміни в соціально-політичному житті нашої країни, переоцінка методів і підходів до корекційної педагогіки, вказали нам на необхідність вивчення проблем дітей з обмеженими можливостями здоров'я, їх особистості, умов отримання освіти і життя в цілому.
У 1985 році на базі дошкільного навчального закладу № 3 «Теремок» була відкрита перша група спеціального призначення. З дітьми працюють досвідчені фахівці, в тісній співпраці з факультетом корекційної педагогіки і психології Кам'янець-Подільського національного університету. З 2010 року в садочку працює група для дітей з комплексними порушеннями та розладами аутистчного спектру.
У корекційному та навчально-виховному процесі задіяний широкий спектр сучасних навчально-корекційних програм. Педагогічний колектив активно співпрацює з сім'ями дітей з психофізичними порушеннями.
Організація педагогічної підтримки та індивідуального супроводу дитини дозволяє проектувати індивідуальні освітні маршрути. Індивідуальний маршрут враховує рівень здоров’я дитини: соматичного, фізичного, психічного; можливості дитини: рівень готовності до освоєння програмового матеріалу; її потреби, інтереси та здібності.
Такий підхід в освоєнні змісту навчання створює умови для розвитку у дітей позитивної самооцінки своїх можливостей. Індивідуалізація навчання і виховання, диференціація  вимог до кожної дитини забезпечує сприятливу атмосферу, знімає відчуття  дискомфорту, створює обстановку співробітництва та довіри. Методи та прийоми роботи спрямовані, перш за все, на включення дітей в успішну діяльність, створення ситуації успіху.

В ході корекційної роботи розвивається соціальна компетентність вихованців. До кінця перебування дитини в садку, вона  починає усвідомлювати себе як особистість, відокремлює себе від дорослого й нібито знову відкриває світ людей, своє місце в цьому світі як самостійної особистості. Дитина під керівництвом педагогів  цілеспрямовано намагається реалізувати власні задуми. У неї з'являється почуття власної гідності, гордість за свої досягнення; вона набуває таких морально-вольових якостей, як здатність не лякатися труднощів, уміння мобілізувати власні зусилля для досягнення мети, допомагати іншим, дотримуватися певних вимог, правил.


Коментарі