Кожна
дитина унікальна в своєму розвитку. Зростаючи, вона
вибирає свій життєвий шлях, своє місце в суспільстві. Але є особливі діти, яким
необхідно допомогти і
відкрити двері в яскравий світ пізнання, вивести їх на дорогу щастя і гармонії.
Довгий
час в суспільстві вважалося, що дітям-інвалідам немає місця в колективі
здорових ровесників. Що вони не здатні до навчання, не в змозі опанувати побутовими і трудовими навичками. Такі діти, зазвичай, перебували вдома, під наглядом
батьків. Але зміни в соціально-політичному житті нашої країни, переоцінка
методів і підходів до корекційної педагогіки, вказали нам на необхідність
вивчення проблем дітей з обмеженими можливостями здоров'я, їх особистості, умов
отримання освіти і життя в цілому.
У
1985 році на базі дошкільного навчального закладу № 3 «Теремок» була відкрита
перша група спеціального призначення. З дітьми працюють досвідчені фахівці, в
тісній співпраці з факультетом корекційної педагогіки і психології
Кам'янець-Подільського національного університету. З 2010 року в садочку працює група для дітей з комплексними
порушеннями та розладами аутистчного спектру.
У
корекційному та навчально-виховному процесі задіяний широкий спектр сучасних навчально-корекційних
програм. Педагогічний колектив активно співпрацює з сім'ями дітей з
психофізичними порушеннями.
Організація педагогічної
підтримки та індивідуального супроводу дитини дозволяє проектувати
індивідуальні освітні маршрути. Індивідуальний маршрут враховує рівень здоров’я
дитини: соматичного, фізичного, психічного; можливості дитини: рівень
готовності до освоєння програмового матеріалу; її потреби, інтереси та
здібності.
Такий підхід в освоєнні змісту
навчання створює умови для розвитку у дітей позитивної самооцінки своїх
можливостей. Індивідуалізація навчання і виховання, диференціація вимог до кожної дитини забезпечує сприятливу
атмосферу, знімає відчуття дискомфорту,
створює обстановку співробітництва та довіри. Методи та прийоми роботи спрямовані,
перш за все, на включення дітей в успішну діяльність, створення ситуації
успіху.
В ході корекційної роботи розвивається соціальна
компетентність вихованців. До кінця
перебування дитини в садку, вона починає
усвідомлювати себе як особистість, відокремлює себе від дорослого й нібито
знову відкриває світ людей, своє місце в цьому світі як самостійної
особистості. Дитина під керівництвом педагогів
цілеспрямовано намагається реалізувати власні задуми. У неї з'являється
почуття власної гідності, гордість за свої досягнення; вона набуває таких
морально-вольових якостей, як здатність не лякатися труднощів, уміння
мобілізувати власні зусилля для досягнення мети, допомагати іншим,
дотримуватися певних вимог, правил.
Коментарі
Дописати коментар